En månad kvar!

Nu är det bara en månad kvar till vår Roadtrip! Hjälp. Vi som skulle planera så väl, så väl. När vi var ute i så god tid med att börja planera.
Men så kom våren. Äntligen. Och jag fick pippi på blommor. Abstinens om jag inte fick (får) skaffa nån växt-blom-kruka-planterings-relaterad grej, eller ens gå o se på nåt, varje dag.
Barnen märker till och med mitt lilla "beroende". Och äldsta sonen retar mig för att jag plötsligt på min lediga söndag bara stiger upp "Jag far till Plantagen. Måst ha en murgröna till!"
Vi bor typ 2 km därifrån så det är farligt nära.
Hongkongs utegarden funkar också bra. Och Bauhaus! K-rauta. Egentligen allt som har nåt med trädgård att göra. En påse frö, nån terrakottakruka. Det är inte så noga. Bara det är nåt man koppla till trädgården. Handskar funkar faktiskt också.

Det behövs ingen större analys för att förstå varifrån detta kommer, det är ju första våren i huset, med trädgård.
Har redan gjort några missar, som jag lär mig av till nästa år. Tomat- och jordgubbsfröna borde varit på g för länge sedan redan. Inte förra veckan.

Men som sagt, 1 månad kvar till roadtrip! Galet spännande. Ska skriva mer om det lite senare.
Här en inblick i vår trädgård.



Förra ägarna lämnade kvar en rostig kopparbytta. Så gullig med lite blommor i.


Amplar i olika uppsättningar, också en ny kärlek.
Stora terassen, långt ifrån klar, men på blomvägen en bit.
De här träiga gamla blomlådorna kom också med huset. Hjärtat hittade jag på Plantagen o hoppas murgrönan ska gilla det.
Den här skylten hittade jag på Bauhaus. (Det här är lilla terassen som ska bli en myshörna, hoppas jag.)
Postlådan fick också en liten blomkruka, hoppas den får stå kvar även om vi bor i Hufvudstaden..


Så där, en del av mina planteringsbehov är stillade. För stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar