Vilket väder alltså!

Hela veckan har ju varit helt fantastisk, angående vädret alltså. Nästan för bra, märkte till min förskräckelse att en del av blommorna lidit av hettan. Jag hade ju liksom inte räknat med att det skulle vara gassande hett när det förra året var typ 3 soldagar på hela sommaren. Har mera stressat med att fixa dränering i alla krukor för att allt regn inte skall förstöra och förruttna mina ..blommor. Tänkte skriva bebisar men det låter ändå lite väl. Även om pelargoner och annat som jag sått från frö, har lite samma status som de "frön" jag grott i magen. Nejnej, skojar bara.

Annars så, är jag ledig 5 dagar på raken! Idag har jag och minstingen (8 år) umgåtts. Högstadiepojkarna hade skola till 15 och dottern (som också är ledig - lågstadie hade alltså ledigt) åkte igår med en kompis till deras stuga.

Jag hann äta frukost ensam i solen, ute. Njuta av lugnet och härligheten.
När minstingen vaknat och ätit, hoppade vi länge i trampolinen. Det var faktiskt första gången jag gjorde det, vi har inte haft den så länge, och det var fint och se hans förtjusning när mamma var med och hoppade.
Så har vi slappat en del, det är ju lika varmt som på Grekland typ. Helt vindstilla.

När stora pojkarna kom från skolan hoppade jag på cykeln och cyklade till gymmet. Det tog 15 minuter, så helt överkomligt. Ändå är jag rätt så lat och har väldigt hög tröskel för att cykla till gymmet. Det låter fullständigt galet men så är det, ska försöka bli bättre där.  Idag var det mest för att han jag bor med jobbar till 20 idag, och har lilla bilen och jag blev med stora bilen som man helst inte ska köra så mycket med, för den väntar på service, som borde varit redan för 350 km sedan typ.
Men man sparar ju ändå tid då man får både uppvärmning och nedvarvning på köpet liksom, när man cyklar, så jag ska bli bättre.

Nu är jag hemma, i soffan. Har gjort middag, duschat och väntar nu på hemleveransen av utemöbler, som skulle komma ikväll, mellan 19:15-21:15. Så stod det i meddelande att det lämnas vid vägkanten? Vadå, på trottoaren då eller? Vi har ganska lång infart till gården med vår yxskaft-tomt, så jag hoppas de kör ända fram.  Nu är klockan snart åtta, så nu börjar jag hoppas att karln hinner hem också, ifall möblemanget ska bäras långt.. Annars får ungarna hjälpa mig, har den äldsta och yngsta hemma.

Ikväll kommer Let's dance Sverige, det är mitt program för kvällen. Och kanske ett glas vin. Jag är ju ändå ledig liksom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar