Morsdag

I morse fick jag vakna upp till min FEMTONDE morsdag. Även om jag brukar bli uppvaktad med frukost och sådant på sängen, var det inte så i år. Mest för att hubby åkte på jobb vid 7 imorse. Ungarna sov ju halva dagen och det känns ju lite jobbigt om jag hade väckt dem för att väcka mig. Så jag steg upp, och surprise surprise, gick ut i solen. Hämtade tidningarna och gjorde min fin-frukost själv. Sådetså. Och det blev bra det med.  
Fick riktigt känna efter, hur tacksam jag kan skatta mig över mina barn. Och livet i största allmänhet. 

Kvarg med färska jordgubbar, rustik batong och god apelsinjuice. Och kaffe!
Det tog inte sen så länge förrän 8-åringen kom och frågade när man får ge sin morsdagspresent. Så jag blev nog lite uppvaktad ändå. 
Och vädret! Fortfarande så varmt, så varmt. 

Ungdomarna sov längre, men det får de, de ska ju växa ;) 

Cykeltur och glass blev det också innan vi åkte till Mamma-Mommo i Kalkstrand. Där drack vi lite morsdagskaffe med henne och mina brorsor och respektive. Även om det kom svaga havsbrisar upp till terassen, trodde vi vi skulle förgås av värmen. Men man får ju inte klaga, men det var ju typ 24 grader och kändes som 44. Svetten rann även om man gjorde absolut ingenting. 

Det var som en skänk från ovan när ena brorsan och frun föreslog en båttur! Jaa. Det ville vi. Yngsta barnet hann med simtur före båttur, det var modigt. I samma strand har jag simmat en miljon gånger som barn jag med, men ju äldre man blir, desto senare kommer simdebuten. Även om det idag var lite lockande, faktist. Men det krävs nog lite mer än 15 grader för att få i nig. 



Vår modiga simmare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar